...

UMÇÖS

UMÇÖS 2012 Sonuç Raporu
23/06/2012

ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI ÇALIŞTAYI VE ÖĞRENCİ SEMPOZYUMU (UMÇÖS) SONUÇ RAPORU

 

Çalıştay ve Sempozyum, 13-14-15 Haziran tarihlerinde “Meslek Yüksekokullarında Uygulamalı Eğitim Örnekleri ve Gelecek Planlaması” başlıklı açılış paneli, “Süt Hayvancılığı Eğitimi” ve “Mesleki Eğitimde Endüstriyel Otomasyon Uygulamaları” başlıklı özel oturumlar ve 23 paralel oturumda 133 katılımcı ile Nevşehir Üniversitesi Ürgüp Yerleşkesinde gerçekleştirilmiştir. Oturumlarda tartışılan sorunların çözümüne yönelik öneriler, katılımcıların görüşleri doğrultusunda aşağıdaki gibi şekillenmiştir.

1. Meslek Yüksekokullarının iş dünyası ile işbirliğini geliştirmek, Meslek Yüksekokullarına yönelik Ulusal ve Uluslararası Projeleri koordine etmek ve Meslek Yüksekokulları arasında iletişimi sağlamak üzere YÖK bünyesinde "Meslek Yüksekokulları Koordinasyon Birimi"nin kurulması,

2. Bir üniversitedeki her bir MYO’nun farklı alanda branşlaşmasına yönelik düzenlemelerin sağlanması,

3. MYO ve program açma aşamasında belirtilen bölge iş gücünün, ihtiyaç durumunun ve öğrenci potansiyelinin gerçek anlamda dikkate alınması,

4. Öğrenci kontenjanlarının belirlenmesi aşamasında uygulamalı eğitimin sağlıklı olarak yürütülebilmesi için ilgili kurumun imkan ve tekliflerinin mutlaka dikkate alınması, dikey geçiş için lisans kontenjanlarında %10’luk bir oranın zorunlu tutulması,

5. Aynı programlarda eğitimde birliktelik sağlanması ve Farabi değişim programında öğrencilerin mağdur olmaması için program temsilcilerinin katılacağı ortak çalıştaylar ile ortak program oluşturulması,

6. 2547 sayılı kanunun Meslek Yüksekokullarında Müdür Yardımcıları, Bölüm başkanları ve MYO yönetim kurulu üyelerinin atanmasını düzenleyen 20. ve 21. maddelerinin Ek 1 deki gibi düzenlenmesi.

7. Meslek Yüksekokullarına, 4702 sayılı kanunun getirdiği Sınavsız geçiş yerine Meslek Liselerine ilave puan sağlayan bir sistemle sınavlı geçişin yeniden düzenlenmesi,

8. Meslek Yüksekokulları, üniversitelerin maddi ve insan kaynaklarının yetersiz olması nedeniyle makine-teçhizat alımından, bakım ve onarım hizmetlerinden yeterince faydalanamamaktadır. Diğer taraftan atölye ve laboratuvarlarda yeterli sayıda tekniker ve teknisyen imkanı bulunmamaktadır. Mesleki ve Teknik eğitim kurumlarının mali ve insan kaynaklarının mevcut öğrenci sayısı, bölüm sayısı ve atölye-laboratuvar sayısına göre özel olarak tahsis edilmesi, Meslek Yüksekokullarının gelişimine ve beklenilen özelliklerde eleman yetiştirilmesine önemli katkı sağlayacaktır.

9. Uygulamalı derslerin sayısı ve oranının artırılabilmesi için ders yükü hesabındaki 10 saat sınırının kaldırılması ve öğretim elemanlarının özlük haklarının iyileştirilmesi,

10. MYO öğrencilerinin, uygulamalı eğitimleri (staj ve iş yeri uygulamaları) esnasında İŞKUR desteklerinden faydalanmasının sağlanması,

11. MEYOK kurulu olan üniversitelerde MEYOK koordinatörünün, bulunmayan üniversitelerde ise MYO’lar arasından seçilen bir temsilcinin Üniversite Yönetim Kurulunda bulunması konusunda gerekli yasal düzenlemenin yapılmasının önemli ve yararlı olacağı düşünülmektedir.